Omar Arnaout, generálny riaditeľ XTB, rozhovor o José Mourinhovi, ktorý sa stal globálnym ambasádorom XTB

BRATISLAVA 5. október 2020

  • Je to už niekoľko rokov od vašej poslednej kampane s ambasádorom globálnej značky. Prečo ste sa rozhodli vrátiť k tomuto konceptu?

Značka XTB je silne uznávaná po celom svete a sme si vedomí toho, akú dôležitú úlohu zohrali naši bývalí ambasádori značky pri dosahovaní tohto cieľa. Za posledných pár rokov sme sa sústredili na ďalšie oblasti nášho podnikania, ako je technologický rozvoj, zväčšenie ponuky našich produktov a silná optimalizácia mnohých našich základných procesov. Na tieto oblasti sa budeme naďalej zameriavať, ale tiež veríme, že teraz je ten správny čas opäť spolupracovať s ďalším skvelým ambasádorom značky, tentokrát s jedným z najúspešnejších futbalových manažérov v histórii športu, s Josém Mourinhom.

  • Mads Mikkelsen bol herec, v roku 2020 ste podpísali partnerstvo s renomovaným futbalovým manažérom. Máte pocit, že svet futbalu lepšie korešponduje s XTB alebo bol tento výber motivovaný väčšinou marketingovými faktormi?

Som presvedčený, že existuje veľa podobností medzi úspešným futbalovým manažérom a úspešným obchodníkom. Mali by ste mať stratégiu, ktorá Vám dáva vyššiu pravdepodobnosť dosiahnutia úspechu než porážky, ale mali by ste byť pripravení túto stratégiu prispôsobiť aj podľa okolností. Mali by ste byť tiež disciplinovaní a psychicky silní, pretože podobne ako v prípade riadenia futbalového tímu sú straty v obchodovaní súčasťou procesu, ale kľúčové je poučiť sa z týchto skúseností a vrátiť sa lepší a silnejší.

  • Prečo ste si vybrali Josého Mourinha za globálneho ambasádora XTB?

To, že sme si vybrali Josého Mourinha za nášho nového ambasádora značky, pre nás nebolo žiadnou náhodou. José je víťaz a stelesňuje mnoho vecí, ktoré by mnohí z nás chceli v živote dosiahnuť. Ako spoločnosť každý deň veľmi tvrdo pracujeme na tom, aby sme našim zákazníkom poskytovali najlepšiu kvalitu služieb, podpory a technológií na dosiahnutie ich úspechu. Tak ako José aj my robíme všetko pre to, aby sme v tom, čo robíme, boli najlepší na svete.

  • Mala globálna pandémia nejaký vplyv na kampaň s Josém Mourinhom?

Príprava úspešnej marketingovej kampane je dlhý a často náročný proces a globálna pandémia určite nepomohla v uľahčení tohto procesu. Na druhej strane, vďaka Josému Mourinhovi a jeho tímu, spolu s veľmi tvrdou prácou nášho tímu v XTB, sme boli schopní mať pripravenú kampaň s najvyššou kvalitou materiálov bez väčších zdržaní.

  • Čo bude hlavným cieľom XTB  počas kampane s Josém Mourinhom?

Naše zameranie sa za posledných pár rokov nezmenilo a zostane nezmenené, pričom naším cieľom je byť nielen jedným z najväčších brokerov v Európe, ale aj na svete. V tejto chvíli tiež čakáme na získanie licencie v Juhoafrickej republike a v jednej ázijskej jurisdikcii, kde dúfame, že s podnikaním začneme v priebehu nasledujúcich mesiacov. Navyše, vždy sme boli známi našou CFD ponukou, ale pred dvoma rokmi sme sa rozhodli predstaviť do našej ponuky reálne akcie a ETF, čo je oblasť, ktorú by sme chceli v najbližších rokoch výrazne rozvinúť a dúfame, že sa staneme jedným z popredných poskytovateľov obchodovania s akciami na svete. To je jeden z dôvodov, prečo sme spustili našu ponuku obchodovania akcií bez komisií, ktorú, dúfame, ocenia tak naši súčasní, ako aj noví zákazníci.

  • Môžete poskytnúť viac informácií o ponuke 0 % komisii pri obchodovaní s fyzickými akciami, ktorú XTB predstavilo?

Pred dvoma rokmi začalo XTB ponúkať fyzické akcie a ETF a záujem o našu ponuku mesiac po mesiaci rástol s veľmi dynamickým nárastom objemu obchodov.

Tento dynamický rast nás podnietil k zdokonaleniu našej ponuky možnosti nákupu a predaja akcií bez nutnosti platenia komisií až do hodnoty 100 000 EUR. Naši klienti budú mať možnosť investovať do akcií zo 16 najväčších svetových búrz vrátane NYSE, Borse Frankfurt a ďalších. Budú mať prístup k ponuke akcií a ETF prostredníctvom našej vlastnej obchodnej platformy xStation, ktorá je podľa nás v súčasnosti jednou z najlepších obchodných platforiem na svete.

  • Jedným z pilierov XTB sú technológie. Aké sú Vaše plány v tejto oblasti?

V tejto chvíli spoločnosť XTB zamestnáva vo svojom IT oddelení viac ako 120 ľudí a technologický rozvoj je jedným z hlavných dôvodov, prečo sme sa v posledných rokoch rozvíjali tak dynamicky. Neviem si predstaviť naše podnikanie bez prístupu k našim vlastným obchodným platformám; xStation a xStation Mobile. Potreby klientov z roka na rok dynamicky rastú a my musíme dbať na to, aby sme rástli dynamickým tempom a aby sme zabezpečili splnenie všetkých potrieb našich klientov. Zmysluplným aspektom nášho rastu je tiež automatizácia a optimalizácia mnohých našich procesov aby sme zabezpečili, že sme schopní našim zákazníkom poskytovať služby najvyššej kvality bez akýchkoľvek časových obmedzení. Z obchodného hľadiska je pre nás tiež veľmi dôležité rozhodovať sa skôr na základe veľkých dát ako na základe viery a jeden z kľúčových prvkov nášho rastu v posledných rokoch bol postavený na informáciách poskytnutých tímom, ktorý zbiera a vyhodnocuje dáta. Ten nám pomohol robiť presnejšie a inteligentnejšie rozhodnutia v každom aspekte nášho podnikania. V zásade je nespočetné množstvo prvkov, ktoré sme vyvinuli a vylepšili v posledných rokoch a ktoré plánujeme rozvíjať aj v ďalších rokoch.

  • Jedným z najdôležitejších faktorov ovplyvňujúcich doslova všetky druhy podnikania je koronavírus. Ovplyvnila pandémia negatívne vaše podnikanie, alebo ho skôr posunula vpred?

Sme internetová spoločnosť poskytujúca online služby, takže pandémia nemala negatívny vplyv na naše podnikanie. Na druhej strane pandémia spôsobila veľmi dynamické pohyby na trhoch, ktoré podporili vyšší záujem o naše služby a tiež vyššie objemy obchodovania. Tieto prvky nám umožnili otvoriť viac nových účtov v prvej polovici roku 2020 ako za posledné dva roky a tiež nám umožnili dosiahnuť najvyšší čistý zisk v histórii spoločnosti.

José Mourinho

  • Futbalový manažér
  • Globálny ambasádor značky XTB

José Mourinho je portugalský profesionálny futbalový manažér, ktorý je považovaný za jedného z najväčších a najikonickejších manažérov, a ktorý získal 25 seniorských trofejí vrátane 4-násobného víťazstva World´s Best Club Coach. Domáci titul získal v rekordných štyroch rôznych krajinách (Portugalsko, Taliansko, Anglicko a Španielsko). Mourinho je tiež jedným z iba troch manažérov, ktorý dvakrát vyhral Ligu majstrov UEFA s dvoma klubmi, FC Porto v roku 2004 a Inter Miláno v roku 2010.

José Mourinho začal svoju kariéru ako záložník, ale rýchlo sa rozhodol vstúpiť do manažérskej sféry a začať ako tlmočník. Benfica SL a União de Leiria boli prvé tímy, ktoré riadil. Pokračoval v úspešnej kariére v FC Porto, v prvom mužstve, s ktorým vyhral národnú ligu a Ligu majstrov UEFA. Po prvých rokoch v Portugalsku sa José presťahoval do Anglicka, kde získal dva po sebe nasledujúce národné tituly s Chelsea. Vo svojej kariére pokračoval v Taliansku, kde vyhral svoju druhú Ligu majstrov UEFA s Interom Miláno spolu s dvoma národnými šampionátmi v rovnakom klube. Po dvoch rokoch sa upísal Realu Madrid, kde strávil tri sezóny ziskom všetkých najdôležitejších trofejí – španielskej ligy, pohára a superpohára. Po tomto období sa vrátil do Chelsea a tretíkrát vyhral Premier League, neskôr prestúpil do Manchestru United. Od novembra 2019 José Mourinho pracuje ako hlavný tréner Tottenham Hotspur.

José je ženatý a má dve deti – dcéru Mathildu a syna Josého juniora.